BLOGGER GEGARKAN 'U'


Lame sudah tak join segmen Encik Ben. Yelah, nak online punyalah malas. Hati & tangan ni nak on laptop tapi malasnya MasyaAllah...

Tapi ni dah online ni saya pun dok godek2 blog, bace baca blog. Nampak pulak segmen Encik Ben dan saya selaku pelajar U jugak kompem nak join segmen ni. Semangat U gitu....

Ok ok jom start.



Belajar mana ? Jurusan ? Tahun ?


Kita mula dengan Bismillahirrahmanirrahim dulu..
Ok boleh mula.
Bagi soalan diatas, saya belajar kat UiTM Kota Bharu. Sebelum ni selama setahun saya di UiTM Machang *still in Kelantan meh*. Tak tahu kenapa macam tu. Lagipun majority of the community in campus Machang semua diploma. Weols yang degree kena sambung kat kampus kota. Semester 1 & 2 kat Machang. Dan semester seterusnya kat kampus Kota Bharu. Saya ambil jurusan Pengurusan Perniagaan Bahagian Kewangan *$$$*. Dan tahun ni saya dalam tahun kedua. Ok lambat lagi nak habis since the system had changed. Semester ni final on May. Naik semester baru on September. Nak sama macam international lah konon. Buat macam ni saya kena extend sebulan. Suppose habis on October 2012, tapi terpaksa habis Januari 2013. Apekah??



Asal mana ? Umur ?


Ok actually i was born in Kubang Kerian Kota Bharu Kelantan. But I was grown up in Johor. Kira macam fully Johorian la ni. Balik Kelantan pun dulu twice a year but since my mom dah tak ada jarang lah balik kan. Nak dijadikan cerita, saya dapat belajar kat UiTM sini. Alhamdulillah. Tapi still dok ternganga bila makcik-makcik kat pasar Siti Khadijah tanya saya dalam loghat Kelantan yang gile pekat. Tak paham doh..
Umur? I'm 23 years old this year. Nak ikut bulan, I 22 lagi you..



Kenapa amik jurusan itu ?


Kenapa? Tak tahu. Orang UiTM bagi saya course ni. I had to. I more into human resource. That was my first choice. Finance was the last one. Hehehe.. Tak ada rezeki kot. Kalau tak nak terima, rugi. But it is better than nothing. Sekarang dah semester 3 dah pun even my CGPA tak hebat mana. Still thankful to God. Alhamdulillah.



Cita cita


Kalau tanya cita-cita saya masa kecil-kecil dulu, saya nak jadi cikgu. Tapi bila dah besar, cita-cita tu berubah-ubah. Dah naik sekolah menengah, saya nak jadi nurse. *Believe it or not, saya mabuk darah. Wekkk!!* Ok then cita-cita nak jadi secterary pulak. That's why my diploma is Diploma in E-Secretaryship. Hahaha.. Then I thought I wanna continue my degree in E-Secretaryship jugak in KLMU. But my dad refuse. Mahal sangat nak sambung kat KLMU. Lagipun KLMU kat bandar KL. Rasa tak mampu nak hidup kat sana lagi. Iman tak cukup kuat. Masa diploma dulu ada belajar subjek Human Resource. Quite interesting. Then apply lah saya Human Resource. Tapi nak buat macamana, tak ada rezeki.
Currently, saya sangat berminat nak jadi seorang usahawan in bakery. Saya suka buat kek, cookies ni semua. Jadi doakan saya dapat kejar cita-cita saya dan kejayaan saya suatu hari saya.


Sekian. Terima kasih.


Comments

  1. salam kenal dari yaya :)
    jangan mabuk mabuk darah agi ye :D


    http://embunmenitis-yaya.blogspot.com/2011/01/blogger-gegarkan-u.html

    ReplyDelete
  2. salam, tahniah, kerana blog anda yg besh ni memdapat publisiti dr En Ben!!!

    http://mazha-2010.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Salam, atul pun study kat uitm machan jgk. Baru sem 3. Selamat berkenalan. Good luck ye :)

    ReplyDelete
  4. slm perkenalan...jumpa kt blog abg ben td..

    ReplyDelete
  5. salam kenalan..

    jom melawat blog Shy..baru join jugak Blogger Gegarkan 'U' ni..hehe

    ReplyDelete
  6. salam kenalan!!

    all da best in your study sis!!

    ReplyDelete
  7. nape ckp bljr kat KL then iman x kuat? hehe.. chill dear, as long as pandai jaga diri. insyaAllah selamat :)

    ReplyDelete
  8. salam..terjah anda!!!slmt bkenalan!

    ReplyDelete
  9. salam..terjah anda!!!slmt bkenalan!

    ReplyDelete
  10. hampir sama..
    lahir kat kelantan but stay in johor..
    but now i kat putrajaya...
    also amik finance but kat kl..

    but inyaallah akan conti degree kat uitm machang..
    tapi u kata dia da tukar ke kb lak kan??
    nampaknya kena pikir balik la.. hehehe..

    btw salam kenalan...

    ReplyDelete
  11. salam kenal dari norfa..,. kita dah gegar kan U ke??heheh

    http://since-8-july.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. salam kenal via segmen BA..

    All da best ya..

    ReplyDelete
  13. salam perkenalan dari BA

    follow disini :D

    ReplyDelete
  14. Singgah sini jom singgah belog sy…hihi

    ReplyDelete
  15. slm kenalan awk, niesz dulu uitm mchang, amik diploma statistics..join gak segmen nie..ehe..gud luck ya awk..niesz follo cni.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Butter Cake (Gluten-Free)

Apa yang Rasulullah makan masa zaman dulu ?

Demam campak dan pantang larangnya.