Alahai perempuan...


Assalamualaikum.

Semalam saya dengan housemate pergi KB Mall beli stationery kat SMO. Eh cakap pasal SMO ni tetiba teringat kejadian yang berlaku kat Alie dulu. Dia pergi SMO, then beli magazine apa tah tak ingat. Bayar lah kat cashier tu RM 50. Lepas soping-soping tu weols pegi la Mekdi duduk lelepak kejap. Lepas tu tetiba Alie buat muka suspen dengan mata yang agak terbeliak.

 "Eh tadi cashier tu wi mula dop duit balance aku?"

Saya dengan rilek je jawab la "Eh mana aku tau.."

Ali kata lagi sambil godek-godek pursenya "Tapi resit ni ade. Bakpe duit tadop.. Aku wi lime puluh ya tadi. Buku tu tujuh inggit lapang poseng je. Tadop ni duit balance puluh ya pak keping ni." (Masa tu duit dalam beg duit dia ada duit 50 50 je) 

Saya pun jawab dengan muka agak risau "Ce ko gi balik kat kedai tu gi tanye akak tu"

Nak dijadikan cite, mungkin akak cashier tu lupa nak bagi balance balik sebab beberapa hari lepas tu lepas weols jumpa supervisor dia, supervisor u bayar balik duit balance tu.

Ok kembali kepada cerita asal. Sebelum tu weols pergi lah kedai kasut kejap sebab kawan saya nak beli sandal. So pada masa yang sama survey-survey lah sandal untuk dia. Lepas tu saya ni mate melilau lah ke sana sini dan ternampaklah saya sorang budak perempuan dengan pakaian yang agak pelik.

Oh maaf lah.. Saya tak pandai lukis guna paint ni.

Ok then I was like nak nganga mulut luas-luas sebab ni pertama kali saya tengok orang pakai macam tu. Ok mungkin carigan dia koyak OR maybe cardigan dia basah OR maybe dia punya rambut buruk. ^#%$*&%# !! Apoda pakai cenggitu.. Saya tak kata lah saya ni baek bebeno kan, tapi at least cari la baju lengan panjang. Hadoyai...

Lepas tu masa jalan-jalan nak balik, jumpa lagi dengan fashion sama macam tu. Cuma kali ni lengan dia panjang 2 inci daripada yang tadi. Paras baju dah sama kat pinggan seluar. What the... Itu macam pun ada jugek..

Hai perempuan sekalian, kalau agak-agak baju tu singkat n pendek lengannya, cari-carilah cardigan ke sarung lengan ke apa ke.. Buruk bebeno tahu tak orang tengok rope itu.. Macam cacat je. Apa-apa pun, saya tak nak la kata lebih-lebih. Yang baik itu datang dari Allah dan yang buruk itu datang dari diri kita sendiri.

Wallahualam.

Comments

  1. selalu dah jumpa org pakai mcm tu...hoho..
    tah apa yg bestnya pakai mcm tu..kalo pakai yg tutup betul2 kan lgi baik ;)

    ReplyDelete
  2. kan... rasa macam nak pegi dekat dia belikan 1 cardigan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Butter Cake (Gluten-Free)

Apa yang Rasulullah makan masa zaman dulu ?

Demam campak dan pantang larangnya.