“CONTEST INSAN KESAYANGANKU”


Contest

Contest

Contest








Rasa macam nak tulis panjang berjela pasal member saya ni.
Silakan baca ye Cik Syamiza.
Muahahaha....


Saya sayang member yang sorang ni. Ini siriyes ok!! She is the best friend ever. Saya berani jamin tak ada lagi kawan yang lain sebaik dia. Uhuk3. Tacing pulak.. Nama dia Fateha. Tapi saya panggil Teha. Saya kenal dia masa study kat Cosmo dulu. Tapi kenal betul-betul masa sem 2 kalau tak silap. Kami satu kelas, course yang sama, E-Secretary. Masa dia mula pindah rumah sewa saya, macam malu-malu gak. Poyo je hek? Lempang kang. Yelah, baru kenal doh.. Tapi bila dah lama, kami jadi kamcing gila-gila. Tapi sekarang ok lagi takde lah sampai masuk Tanjung Rambutan. Sekarang, family dia dah macam family saya jugak. Hehe..




Seronok jadi kawan Si Teha ni. Sempoi gila. Tapi satu perkara yang saya sangat respect, suspect kat dia ialah, even dia orang susah dia tak pernah putus asa. Fateha saya sangat tabah.  Walaupun masa belajar, CGPA dia rendah, dia berusaha untuk naikkan CGPA dia walaupun kadang-kadang dia kata dah takde semangat nak study lagi. Disebabkan ketabahn dia, kami berjaya grade sama-sama. Yay!!


Masa duduk kat Muar, kami dah 3 kali pindah rumah sewa. Haih.. Penat doh angkut barang. Sorang punya barang dah macam 3 orang punya. Masih saya ingat lagi masa duduk rumah sewa yang last tu, saya kena attack asthma. Inhaler pulak tertinggal kat rumah member. Mau tak tercungap-cungap aku. Kusmangat.. Nak dijadikan cerita, member tu refuse untuk hantarkan ubat tu bila dimintak tolong even rumah dekat je. So saya tawakal jelah. Esoknya baru saya bagitahu Si Teha ni kejadian malam tadinya. Dia punya lah mengamuk. Huish nak bertukar jadi Hulk ke hape? Ayat dia yang saya ingat sampai sekarang, "Hish kalau la jadi apa-apa pada ko malam tadi memang aku takkan maafkan dia sampai bila-bila!" Garang giler minah ni..


Kalau time malam-malam pulak, bila sorang dah berbunyi "Weh, ko lapar tak?", ha tu tandanya makanan takde kat rumah. Dan sebagai student, kami ni takde lah motor kereta ni semua. So, dengan otak biol perut lapar dah pukul 1 pagi ni, dengan selamba kami keluar buat muka innocent pegi 7 Eleven ke pegi beli burger ke. Walhal kawasan rumah sewa kami tu agak femes dan merbahaya dengan drug addictnya. Dah pukul 1 pagi anak dara keluar jalan kaki cari burger. Gile??


Serious.. Kami suka buat kerja gila. Kalau bergura tu tak payah cerita lah, memang kuajo punya gurauan. Masing-masing tahan maki. Agagaga.. Pernahlah kami gurau cara kami dengan orang lain dan kesannya orang lain tu terasa hati doh dengan kami. Ternyata hanya kami yang memahami gurauan kami. Hahaha..


Kat kelas pulak memang budak duorang ni lah yang paling kepoh. Kalau diam 15 minit je, mesti ada yang tanya, "Eh korang sakit ke?". Kadang-kadang tu kami saje je buat cam tengah gadoh kan, lepas tu dalam kelas buat bodoh je. Senyap nak mampus kelas time tu. Lepas tu mula lah yang tnya. Saya dengan Si Teha ni dah bantai gelak kan diorang. Bahahaha...


Antara kami memang takde rahsia. Kalau saya ke dia ke ada buat silap and konon nak sorok la nih.. Tapi tak berjaya. Rasa bersalah doh.. Mesti nak kena bagitahu dia gak. Haish.. Private and confidential ni dah takde lagi dah. Sume benda bantai cerita kat dia. Sepanjang kami berkawan dan sampai hari ni, memang kami takde rahsia pon rasanya.  Tapi sekarang kami dah jauh. Saya study kat Kota Bharu dia kerja kat Putrajaya. Oi Teha.... Aku rindu ko lah.... 


In a nutshell, saya sangat sayang member saya sorang ni. Dialah sahabat suka dan duka saya. Susah senang kami hadapi bersama walaupun benda tu perit sangat. Ceh bunga bunga seh ayat... Tak boleh blah. Ok dah tu je nak cerita.



(menang la menang la....)



Yang kena tag











Ok cukup. Bye.



Lupa nak link kan contest tu hehe
Click HERE . 

Comments

  1. tima kasih sbb join contest ni..
    semoga berjaya..;)

    ReplyDelete
  2. tima kasih sbb join..
    semoga berjaya! :)

    ReplyDelete
  3. hihihhi....lawo la...cumel...saya join gak...hihihmeh komen2 sikit
    http://muhamadabbasbinmohdamin.blogspot.com/2010/12/insan-kesayanganku.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Butter Cake (Gluten-Free)

Apa yang Rasulullah makan masa zaman dulu ?

Demam campak dan pantang larangnya.