Tulisan

Apekah kaitan tajuk entry tu dengan karangan sekarang? Entah tak tahu. Biasalah waktu-waktu cuti sem macam sekarang ni kadang-kadang memang membosankan. Yelah takkan hari-hari nak beronggeng. Kopak la purse aku weh.. So untuk mengelakkkan kebosanan melampau, berbagai-bagai aktiviti la yang weols buat. Ahah! Yang paling teruja nak cerita, all my three sibling masuk dapur hari tu. Wah terujanya. Shh diam! Mungkin pelik bagi pandangan mata kasar Syazana Aziz sebab sebelum nih diaorang dok terperap dalam bilik je. Tetibe hari tuh sume turun padang dapur beb... Mau tak teruja.


Tapi tak relax jugak sebab bila semua adik-beradik yang semuanya girls dah masuk dapur, macam-macam lah pulak yang nak dibuat. Si Wani mula tengok resipi kat tenet macamana nak buat ayam masak halia. Tengok tenet siap. Hahahaha.. Gelak jap. Si Sya pulak tak habis-habis dengan ke'expert'an dia masak sayur (je). Huhu.. Lin pulak jadi cleaner kat singki. Hoh hoh hoh.. Saya jadik mando. Memang seronok. Sempat buat puding roti keju lagi tu. Aawww! Not bad lah hasil tangan saya..


Esok pulak memikirkan apa yang akan dilakukan untuk hari-hari seterusnya.


Ah tiba-tiba teringat kejadian semalam masa pergi Bank Islam nak bank out duit. Of course lah. Mana ada orang pergi bank duduk saje je depan pintu bank tu kan. Yang agak kesal dengan mesin ATM tu dia boleh keluarkan statement "Nombor pin anda salah". Apekah??? Bila masa pulak la aku pegi tukar nombor pin nih.. Agak bengang lah masa tu. Ngeeee rasa macam nak amek mesin ATM tu bawa balik rumah je. Dahlah dalam purse ada berapa posen je time tu. Ah tension betol. Nak pergi Giant pulak beli barang-barang nak buat puding roti keju tu. So masa tu Si Wani jadi banker. Hehe.. OKB lah katakan.


Kadang-kadang ada sesetengah perkara tu kita tak boleh nak jangka dan kadang-kadang tu ada sesetengah perkara yang boleh membuatkan kita hangin satu badan. Tapi tak elok sebenarnya asyik marah je.


Saya akui dulu saya panas baran. Eee, a girl with hot tempered habit. It is so horrible kan!! But when I get older (muda lagi ok!), I started to think about the impact of such habit. Anger can causes many adverse effect. It can make we loose something we have. People around us may hate what we do. Dalam Islam pun ada kata yang kita sebagai umat Islam kena kawal nafsu amarah tu sebab masa tengah marah, syaitan memang suka. Kadang-kadang saya senyum untuk tutup perasaan marah. It's sounds crazy isn't it, but if we entertained feelings of anger, it will get worse. So better keep quiet.


Some part of me that people will know when they get close to me.



-  Do not like to make people wait for me as i hate waiting for people. What do you get so long?

+  Akan cuba tolong sahabat saya yang perlukan saya.

-  Don't lie to me. Just let me know the truth.

+  Love bakery.

-  Tidak suke orang bau busuk. Hah sangat tak suke. Dulu kat kolej ada sorang mamat tu hensem tapi bau badan, Ya Allah..

+  Talk smoothly when i can't hear what you say.

-  Don't like mess.

+  When I get a smile when I smiled at you.

-  Please do not yell at me. Talk smoothly.

+  A good listener.

-  Jangan selongkar barang-barang saya. Kalau dah guna, letak balik tempat asalnya ok?

+  Sukakan kehijauan alam semulajadi. Sangat menenangkan.

-  Jangan suruh saya bukak tudung!  Fashion lah konon. What the hell?

+  Mula menyukai baju kurung dan sewaktu dengannya. Dulu jangan harap nak tengok saya pakai baju kurung comel-comel tu.

-  Do not make noise when I really wanna concentrate for study.

+  Sangat menyayangi kanak-kanak.

-  Sila jangan lecture saya kalau anda juga buat kesalahan yang sama. Terima kasih.

+  Menyenangi dengan sahabat-sahabat yang gunakan kata-kata yang lembut masa saya tengah marah.  Especially Encik Burger

-  The old of me is so hot tempered.

+  Lebih positif sekarang bila tak suka apa yang orang buat pada kita.

-  Susah nak tegur sahabat yang rapat bila tak suka apa yang diaorang buat. Kenapa heh??

+  Sangat pentingkan sahabat.  Itu perlu!

-  Mempunyai ketinggian yang ketot rendah. Ape je ayat....

+  Suka masak. Sangat suka.

-  Malas study awal-awal. Last minute study. Huh!



Comments

Popular posts from this blog

Butter Cake (Gluten-Free)

Apa yang Rasulullah makan masa zaman dulu ?

Demam campak dan pantang larangnya.